Ricinolja

Jag fick ett tips för någon vecka sen av en vän som skulle prova ricinolja. Ricinolja är en olja som man ska ta i hårbåtten ca 2ggr i veckan. Den ska man ha i i ca 40 min eller helst hela natten. Sen ska den få håret att växa ca 5cm i månaden istället för 1cm som det gör i vanliga fall. Sen ska det håret som växer ut vara friskare och i bättre kvalité också. 
Så jag bestämde mig för att köpa hem en flaska och testa om det verkligen funkar. Den kom hem idag och jag har tagit före-bilder så vi jag jämföra sen efter två veckor eller en månad om man sr någon skillnad.
 
Ni kan googla på ricinolja så kommer det upp massa före och efter-bilder som på andras framsteg efter en månad. Sen om ni vill köpa ricinolja så finns det på apoteket eller på bodystore
Jag rekommenderar att ni köper den på bodystore om ni vill prova för jag har hört att den kallpressade som de säljer där är mycket bättre än ricinoljan som inte är det som de säljer på apoteket.
 
Är det någon av er som har testat eller hört något om ricinolja?
 
 
 

Kommentarer

KMStyle

2013-07-31 - 19:48:24
jag har hört att det inte är själva ricinoljan som får håret att växa snabbare, utan att det är själva massagen av hårbotten som gör det :)

Skriv en kommentar









Emma Johnson

Emma är en tjej på 17 år som bor strax utanför Stockholm. I den här bloggen kan du läsa om skolan, mode, fotboll, shopping, resor, event, vänner, fest, jobb och mycket mer!

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus