Fotboll

Nu har jag ju en ny blogg med nya läsare, så då tänkte jag att jag kunde berätta en annan sak om mig.

När jag precis hade gått ut ettan (när jag var liten alltså och inte nu) så lekte jag kull och ramlade och bröt armen. Efter all den tiden som jag hade gått med gips så hade jag gått upp så mycket i vikt så då behövde jag komma på ett bra sätt att träna på. Då provade jag både simning och pingis i en period, sen bestämde jag mig för att prova på fotboll. Så jag började spela i Sätra SK när jag gick i mitten av tvåan och spelade där ändå tills jag flyttade till Tumba, sommaren när jag skulle börja i fyran. Då var valet mellan Rönninge/Salem och Tullinge eftersom att Tumba inte hade något lag. 

Sen dess har jag spelat fotboll i Rönninge/Salem och vi har spelat två Örebrocuper, en Aroscup och för ca 1,5 år sen så gick jag upp till damlaget så nu har jag spelat damlagsmatcher men kör fortfarande mest i ungdomsserien (F16-18). Fast jag  har inte kunnat spela sen i slutet av maj och kommer inte kunna spela fram till våren
för att jag skadade knät på en match..

Kanske inte så intressant men jag tänkte dela med mig om det var någon som undrade.

Bild från Örebrucupen 2010 (?) efter vinst i slutspel, den allra bästa perioden sen jag började spela. Om ni undrar är jag den jätteglada målvakten längst ner.

Skriv en kommentar









Emma Johnson

Emma är en tjej på 17 år som bor strax utanför Stockholm. I den här bloggen kan du läsa om skolan, mode, fotboll, shopping, resor, event, vänner, fest, jobb och mycket mer!

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus